2007-12-13

Kedai Kopi Cik Kiah @ Kajang

Jalan2 kat Kajang sambil beli barang, terase lapar. Waktu menunjukkan pukul hampir sepuluh pagi. Masih terlalu awal untuk makan tengahari.


Jalan punya jalan, aku ternampak satu kedai makan nih. Kedai Kopi Cik Kiah. Lokasi sebenarnya di Taman Prima Saujana. Konsep makan2 kat kedai nih adalah masakan kampung.








Masuk je kedai nih, nampak Nasi Kerabu dekat kaunter pilihan makanan. Apepun, aku nak makan simple je. Roti Canai takde, tapi tuan kedai yang peramah, rekemen Roti Arab. Honestly, aku banyak kali dengar, tapi tak pernah cuba. Jadi aku order 2 Roti Arab dan air suam.







Sambil tunggu Roti tuh siap, boifren aku amik la gambar kaunter makanan tuh. Banyak pilihan...Bole la korang makan tengahari kat situ.








Roti Arab yang lembut dan mengenyangkan ;)








So kengkawan, ini lah Roti Arab. Roti ni dimakan dengan Kari Ayam atau Kari Daging. Sayangnya, kat kedai nih, kuah kosong je dihidangkan. Jadi aku ambik sepiring daging (kuah tak amik sangat) untuk melengkapkan rasa.









Must try kari daging nih, dagingnya sangat lembut.



Rasa Roti Arab ni macam roti yang korang makan kat bakery cuma lainnya roti kat sini lembut. Aku makan separuh da terase kenyang. My bf pun da kenyang. Tersangat kenyang sampai makan tengahari pada masa minum petang. Hoho...

Bajet kita hari ni:
Roti Arab @ RM1.80 sebiji = RM 3.60
Air Suam @ RM 0.20 segelas = RM 0.40
Kari Daging = RM 2.00
TOTAL = RM 6.00


Kalau nak g kedai nih:
Kedai Kopi Cik Kiah
Jalan Prima Saujana 1/1A,
Seksyen 1, Tmn Prima Saujana,
43000, Kajang, Selangor.
(sederet dengan Standard Chartered)

Tiada ulasan: