2008-03-17

Bukhara @ Suria KLCC

Nak try makanan Lebanese? Mari cuba di Restoran Bukhara terletak di Tingkat 2 bangunan Suria KLCC. Nak lebih tepat lagi terletak ngam2 atas Dome.
Kenapa aku nak cuba makanan Lebanese? Pertama, orang kata daging bakar adalah yang terbaik di bandar ini. Kedua, kebetulan ada orang rekemen tempat ni.

Buat pengetahuan korang, nak makan kat sini, bajet nya agak tinggi, tapi dengan kepuasan yang diberikan, berbaloi rasanya.

Aku order makanan yang di cadangkan oleh pelayan.

Sebagai pembuka selera, Fatoush Salad sangat sesuai. Sayur-sayuran seperti salad kubis, cili benggala, tomato di potong dan digaul dengan rempah istimewa daripada Lubnan. Ada sedikit rasa masam, sangat sesuai dihidangkan dengan cili benggala tadi. Portion makanan ini sesuai untuk 2 orang.




Mixed Grill ni pulak terdiri daripada daging ayam + kambing dan lembu yang dipanggang masak sepenuhnya. Rasa ketiga2 jenis daging panggang ini sangat segar dan dihidangkan dengan sejenis sos yang pada mulanya aku sangka mayonis. Rasanya sedikit masam, dan berwarna putih. Mungkin mayonis istimewa daripada Lubnan. Potions hidangan ini sesuai untuk 2-3 orang.



BBQ Chicken pula adalah Daging Ayam yang dipanggang. Dihidangkan dengan sos tomato yang agak manis, aku jatuh cinta dengan hidangan ini. Ayam dipanggang masak tanpa menjejaskan rasa sebenar ayam. Kentang putar yang dihidang bersama agak lembut dan ada rasa cheese didalam.



Untuk penghilang dahaga, aku order Mocktail Fawake yang terdiri daripada Jus Mangga + Tembikai dan Nenas yang digabungkan dalam satu gelas. Dan as usual, my bf order Ice Lemon Tea.

Kita tengok bajet hari ini:

Fatoush Salad = RM 14.00
BBQ Chicken = RM 28.00
Mixed Grill = RM 45.00
Ice Lemon Tea = RM 7.50
Mocktail Fawake = RM 13.00
Sevice Charge 10% = RM 9.14
Tax = RM 4.57
(-) 15% discount = RM16.13
Grand Total = RM 105.08

Service = Rating 5*
Kebersihan = Rating 4.5*
Makanan = Rating 5*

Tiada ulasan: